Lood loevad

Lood loevad2020-10-29T08:57:27+00:00

Üleskutse lugude kogumiseks

Eesti Vabaharidusliit kutsub üles koguma õppijate lugusid! Miks lood on head? Lood on olnud ja on esmased õppimisallikad. Lood ümbritsevad meid aegade algusest alates. Nende kaudu õpime me maailma tundma, jagame ühiseid väärtusi, toidame fantaasiat ja kujutlusvõimet, saame inspiratsiooni ja vajadusel lohutust. Lugude kaudu on lihtne samastada end loo tegelastega, me leiame lugude

07. jaanuar. 2021|Lood|

Ants Kari: õppimine kui isikliku ämblikuvõrgu punumine

Harjumaal asuva MTÜ Harmi Haridusseltsi üks eestvedajatest Ants Kari jagas oma mõtteid õppimisest. Tema sõnul erineb täiskasvanuea õppimisprotsess oluliselt lapsena koolis õpitud oskustest. Loe ja saa teada, mis on Antsu jaoks õppimine ja kuidas või millal on ta ise õppimist kogenud. Koolis õpime kahtlemata lisaks teadmistele ka õppima, aga kui protsessi visualiseerida, siis

07. jaanuar. 2021|Lood|

Maie Kindel – julge õppida elust ja enesest

Õppimise vajalikkust olen pidanud esmatähtsaks läbi elu, kuigi ma ei olnud eeskujulik õpilane koolis. Elu ise on olnud minu suurim õpetaja, kirjutab Muhu Jäätise Wabrikule hinge sisse puhunud Maie Kindel. Olen alati uskunud, et kõik läheb hästi nii ehk teisiti. Minu vanaisa ja tädi olid kooliõpetajad, kes süstisid minusse vajaduse mõista olukordade põhiolemust, mis

09. detsember. 2020|Lood|

Iiris Saluri – ka sisaliku tee kivil jätab jälje

Õppimise vabadus ja rõõm Märkasin hiljuti plakatile kirjutatud küsimust „Millal sa viimati õppisid?“ ja jäin mõtlema. Tõesti, millal? Suures pildis pean tunnistama, et alles, sest läinud suvel kaitsesin oma magistikraadi andragoogikas. Uurisin oma töös ise ennast, et teada saada, kuidas täiskasvanu õpib. „See pole küll mingi tõsine uurimus,“ arvas üks juht, kui töövestlusel

18. november. 2020|Lood|

Krista Käremaa – juhuste poolt juhitud õppimised

Tartumaa aasta õpitegu 2019 tiitliga pärjatud Õhina Õpitoa looja Krista Käremaa leiab, et õppimine tema enese elus on olnud ühelt poolt asjade loomulik käik, aga teiselt poolt paljus juhuste poolt juhitud. „Noorena võetakse õppimist sageli kohustusena ja ma ei olnud mingi erand,“ leiab Krista. Pärast käsitöö ja kodunduse õpetaja eriala lõpetamist Tallinna Pedagoogikaülikoolis

05. november. 2020|Lood|

Terje Paes – õppimine kui elukestev teekond

Mäletan end oma kooli ajal kadestamas õpetajaid sellepärast, et neil ei ole vaja enam midagi õppida. Põlvamaa Rahvaülikooli asutajaliige ning koolituskeskuse Tercare looja ja eestvedaja Terje Paes, kes on üle 20 aasta tegutsenud koolitaja ja nõustajana, kõigutab seda illusiooni, avades ennast kui elukestvat  õppijat. „Ma olen olnud läbi elu selline juhhaidii-tüüpi õppija,“ alustab Terje oma

29. oktoober. 2020|Lood|
Go to Top